نقش فولیک اسید در دوران بارداری و قبل از آن

مصرف فولیک اسید در بارداری2

برای همه کسانی که می توانند باردار شوند یا قصد باردار شدن دارند، مصرف مکمل روزانه با 400 تا 800 میکروگرم (میکروگرم) فولیک اسید ضروری است. مصرف مکمل اسید فولیک علاوه بر پیروی از یک برنامه غذایی سالم می تواند به جلوگیری از مشکلات جدی سلامتی برای نوزادان کمک کند. با ما در مانیاد فود همراه باشید تا علاوه بر بررسی ضرورت مصرف فولیک اسید، روش ها و مقدار مصرف اسید فولیک را بررسی کنیم.

چرا فولیک اسید مهم است؟

فولیک اسید نوعی فولات است که به مکمل ها و غذاها اضافه می شود. فولات ویتامینی است که برای باردار شدن بسیار مهم است. می تواند به جلوگیری از مشکلات جدی در مغز و ستون فقرات کودک شما کمک کند.

دریافت اسید فولیک کافی حتی زمانی که قصد بارداری ندارید نیز مهم است. مصرف اسید فولیک حداقل 1 ماه قبل از بارداری و در 3 ماه اول بارداری بسیار مهم است.

چرا فولات به ویژه برای افرادی که می توانند باردار شوند مهم است؟

فولات برای کاهش خطر مشکلات جدی که در دوران بارداری رخ می دهد که می تواند بر مغز کودک (آنسفالی) و ستون فقرات (اسپینا بیفیدا) تأثیر بگذارد، مهم است. بنابراین، تمام افرادی که ممکن است باردار شوند، باید روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک را از غذاهای غنی شده (مانند نان های غنی شده، آرد، پاستا، برنج، آرد ذرت، آرد ماس ذرت و برخی غلات صبحانه)، مکمل های غذایی یا ترکیبی مصرف کنند.

ویتامین ها و مکمل ها

چگونه می توانم اسید فولیک کافی دریافت کنم؟

می توانید مولتی ویتامین حاوی فولیک اسید یا مکملی که فقط فولیک اسید دارد مصرف کنید. می توانید مولتی ویتامین ها و مکمل های فولیک اسید را در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید.

حتما برچسب آن را بررسی کنید و یک مولتی ویتامین یا مکمل با 400 تا 800 میکروگرم فولیک اسید انتخاب کنید. این برچسب یک مولتی ویتامین با 400 میکروگرم اسید فولیک را نشان می دهد.

فولیک اسید
فولیک اسید

 

نکاتی ویتامین و مکمل های دارای فولیک اسید

  • اسید فولیک خود را هر روز در ساعت معینی مصرف کنید – به عنوان مثال، آن را هنگام مسواک زدن در صبح یا هنگام خوردن صبحانه مصرف کنید.
  • بطری را در جایی بگذارید که هر روز متوجه آن می‌شوید، مانند روی پیشخوان آشپزخانه – اما مطمئن شوید که آن را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

 

حتما غذاهای حاوی فولات را در برنامه غذایی خود بگنجانید. بسیاری از غذاهای سالم فولات دارند، از جمله:
  • اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار
  • مارچوبه
  • پرتقال و آب پرتقال
  • لوبیا و نخود
مصرف فولیک اسید در بارداری
مصرف فولیک اسید در بارداری

چه غذاهایی فولات را تامین می کنند؟

فولات به طور طبیعی در بسیاری از غذاها، از جمله سبزیجات (به ویژه مارچوبه، کلم بروکسل، و سبزیجات با برگ سبز تیره مانند اسفناج و خردل)، میوه ها و آب میوه ها (به ویژه پرتقال و آب پرتقال)، جگر گاو، آجیل (مانند گردو) وجود دارد. و لوبیا و نخود فرنگی (مانند لوبیا چشم بلبلی و نخود سیاه).

فولیک اسید همچنین به غذاهایی مانند بسیاری از غلات، نان ها، پاستاها و سایر غذاهایی که با غلات تهیه می شوند اضافه می شود. برچسب حقایق تغذیه ای را بررسی کنید و غذاهای حاوی فولیک اسید را انتخاب کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

محصولات مانیاد

آخرین مقالات