کاهش وزن با روغن زیتون

کاهش وزن با روغن زیتون

چه غذایی برای سلامتی و تلاش برای کاهش وزن انتخابی عالی است؟

کاهش وزن با روغن زیتون: روغن زیتون یک روغن گیاهی برای سلامت قلب و تقویت کننده مواد مغذی و طعم دهنده آن است که، این افسانه را که چربی در رژیم غذایی بد است را در هم می شکند. مطالعات نشان می دهد که دلیل اصلی نرخ پایین بیماری قلبی در اروپای جنوبی، استفاده آنها از روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی در رژیم غذایی است. شما هم می توانید با استفاده از روغن زیتون جای چربی های مضری که به آن ها عادت کرده اید، علاوه بر بالا بردن نرخ سلامتی، کاهش وزن را هم تجربه کنید.

برای دانستن ارزش روغن زیتون به عنوان یک غذای قدرتمند، این تصور که روغن زیتون «کمترین مقدار چربی را دارا» است را از ذهن خود دور کنید. در واقع ذوغن زیتون یک غذای سالم برای قلب است که برای  سلامتی شما مفید است.
برای کاهش وزن، بدن به چربی های غذایی نیاز دارید، اما از نوع مناسب آن. روغن زیتون یکی از بهترین هاست. شما با انتخاب روغن زیتون مانیاد می توانید علاوه بر کاهش وزن و افزایش سلامتی، طعم غذاهای خود را بهبود ببخشید.
به بیان ساده، روغن زیتون بیشتر از چربی تک غیراشباع ساخته شده است، نوعی چربی که در واقع سطح کلسترول بد LDL و همچنین چربی خون به نام تری گلیسیرید را کاهش می دهد. چربی هایی که محدود می کنید (چربی های اشباع) و اجتناب از آنها (چربی های ترانس تا حدی هیدروژنه) این سطوح را افزایش می دهند. چربی سالم به تنهایی روغن زیتون را به عنوان یک غذای قدرتمند می‌شناسد.

روغن زیتون چگونه در لاغری تاثیر گذار است؟

 

 

روغن زیتون به دلیل وجود خواصی که در ادامه به ان اشاره می کنیم لاغر کننده است:

بالا بردن سوخت و ساز بدن

با اضافه کردن ذوغن زیتون به رژیم غذایی مانند: اضافه کردن به سالاد ها، سبزیجات، پخت و پز و غذاهایی مانند لوبیا و عدسی باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شودف چرا که روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع (MUFAs) که در عین حفظ کلسترول های خوب، کلسترول های بد را کم کرده و در نتیجه سرعت سوختن چربی های مانده در بدن را افزایش می دهد.

خاصیت سیرکنندگی

همان ططور که در بالا اشاره کردیم روغن زیتون دارای مقادیر بالایی از اسیدهای چرب غیر اشباع می باشد. یکی دیگر از کاربرد های اسید های چرب غیر اشباع سیری است. یعنی شما لا استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی خود سریع تر سیر می شوید و در نتیجه می توانید اشتها خود را کنترل نمایید. این خاصیت سیری که با مصرف زیتون در بدن حاصل می شودف موجب می شود بیشتر از نیاز بدنتان غذا نخورید و کالری اضافه وارد بدن خود نکنید. با این تفاسیر روغن زیتون می تواند موجب عمل چربی سوزی، کنترل و تثبیت و حتی کاهش وزن شود.

 

افزایش سروتونین

رایحه قوی و با نشاط روغن زیتون نیز به کاهش وزن کمک می کند زیرا باعث افزایش میزان سروتونین در بدن می شود. این هورمون، خلق و خو را بهبود می بخشد و پیام سیری می فرستد.

 

مهار جذب گلوکز

روغن زیتون دارای مقادیر بالای مواد مغذی می باشد، این مواد مغذی جذب گلکز توسط بدن را مهار می کند. اگر شما به صورت مدائم روغن زیتون استفاده کنید در طول روز دچار گرسنگی نخواهید شد و در نتیجه به سراغ هله هوله های چاغ کننده نمی روید.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.