میتونیم روغن زیتون را دوباره استفاده کنیم؟

میتونیم روغن زیتون را دوباره استفاده کنیم؟

میتونیم روغن زیتون را دوباره استفاده کنیم؟
روغن زیتون را می توان برای سرخ کردن غیر عمیق استفاده کرد. بنابراین، با روغن باقی مانده در ماهیتابه بعد از اتمام سرخ کردن و یا پخت پز، چه کنیم؟ آن را دور بریزیم؟

برای دیدن جواب این سوال تا آخر این مطلب همراه ما باشید.
هر بار که هر روغنی گرم و سرد می شود، طعم، تازگی و فواید سلامتی خود را از دست می دهد. روغن شروع به خراب شدن می کند و نقطه دود نیز کاهش می یابد و پخت و پز با آن را دشوارتر می کند. با این حال، تعویض دائم روغن نیز بسیار گران است. این امر مخصوصاً در مورد کسانی که غذاهای سرخ می‌کنند صادق است، زیرا در فرآیند پخت و پز روغن زیادی مصرف می‌شود.

میتونیم روغن زیتون را دوباره استفاده کنیم؟

بر خلاف بسیاری از روغن های دیگر، استفاده مجدد از روغن زیتون مانیاد بی خطر است. مطالعه ای از مجله شیمی کشاورزی و غذایی انجمن شیمی آمریکا نشان داده است که روغن زیتون بیشترین مقاومت را در برابر زوال اکسیداتیو دارد، بنابراین ماندگاری آن بیشتر از روغن های دیگر است. علاوه بر این، مشخص شد که پس از گرم شدن و سرد شدن مکرر کمترین محتوای مضر را دارد.

هم چینین، روغن زیتون نسبت به بسیاری از روغن های پخت و پز برای قلب سالم تر است. درصد بالای چربی تک غیراشباع، روغن زیتون را به انتخاب خوبی برای سرخ کردن تبدیل کرده است. اما تاکید می کنیم از روغن زیتون برای سرخ کردن های غیر عمیق استفاده کنید.

اگر به دنبال استفاده مجدد از روغن زیتون خود هستید، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. روغن زیتون ممکن است مقداری از طعم غذای پخته شده قبلی را حفظ کند، بنابراین بهتر است هنگام استفاده مجدد از آن برای طبخ همان غذای قبلی استفاده کنید. مانند همه روغن های زیتون، روغن مصرف شده را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید و به سرعت از آن استفاده کنید.

وجه تفاوت روغن زیتون مانیاد با دیگر روغن زیتون های موجود

توضیحات فوق، توضیحاتی عمومی بود اما اگر بخواهیم در مورد روغن زیتون مانیاد بیشتر توضیح دهیم، می توانیم بگوییم شما نمی توانید فقط یکبار ار این روغن استفاده کنید زیرا بعد از هربار استفاده از روغن زیتون مانیاد این روغن همانند دفعه اول استفاده در تابه است و اصلا شبیه روغن استفاده شده نیست.

نکته لازم به ذکر در آخر این است که برای سرخ کردن های عمیق مثل سوخاری حتما از روغن سرخ کردنی مانیاد استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.