ماندگاری روغن زیتون چقدر است؟

ماندگاری روغن زیتون چقدر است؟

ماندگاری روغن زیتون چقدر است؟

روغن زیتون یک محصول فاسد شدنی است، برخلاف شراب، روغن زیتون با افزایش سن بهتر نمی شود. با این حال سوال پیش می آید پس ماندگاری روغن زیتون چقدر است؟
عمر ماندگاری روغن زیتون تحت تأثیر عوامل زیادی قرار می گیرد از جمله:
  • واریته زیتون
  • مشخصات اسیدهای چرب و  پلی فنل
  • کیفیت زیتون
  • بلوغ زیتون هنگام برداشت
  • روش برداشت
  • فرآیندهای آسیاب/فرآوری (نحوه روغن گیری)
  • عوامل و شرایط منطقه ای
  • روش های ترکیبی
هیچ پاسخ قطعی در مورد مدت زمان ماندگاری روغن زیتون وجود ندارد. ما توصیه می کنیم از نزدیک ترین تاریخ تولید شده روغن زیتون استفاده کنید که تمام عوامل فوق را در نظر گرفته است.
ما معتقدیم که بهترین زیتون نسبت به تاریخ برداشت، شاخص مطمئن تری برای تازگی روغن زیتون است. تاریخ برداشت فقط یک تکه از پازل است. علاوه بر این، بسیاری از تولید کنندگان روغن زیتون، روغن زیتون را از ارقام، مناطق مختلف ترکیب می کنند تا طعم و ماندگاری را بهبود بخشند. چنین ترکیبی ممکن است منجر به ماندگاری محصول نهایی شود که با ماندگاری روغن های سازنده متفاوت است.
علاوه بر این، خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان باید بدانند که عوامل خارجی زیادی بر عمر مفید روغن زیتون تأثیر می‌گذارند، از جمله نوع بسته‌بندی، جابجایی، و شرایط انبارداری و تجارت. خرده فروشان و مصرف کنندگان باید مطمئن شوند که از روغن زیتون در برابر گرما، نور و هوا محافظت شده است که روغن زیتون مانیاد تمام این شرایط را داراست.

چگونه بفهمم روغن زیتونم خراب شده است؟

روغن زیتون زمانی که خراب شده باشد طعم و بو ایجاد می کند. برخی از مردم بوی آن را شبیه مداد رنگی یا طعمی شبیه به گردوی ترش توصیف می کنند. روغن زیتون که اکسید شده است را می توان برای مصارف خانگی استفاده کرد اما نباید مصرف شود.

ماندگاری روغن زیتون پس از باز شدن چقدر است؟

هنگامی که یک بطری روغن زیتون را باز کردید، به سرعت از آن استفاده کنید – در عرض 3 ماه. اگر آن را در یک کمد خنک و تاریک با درپوش محکم بسته شده نگهداری کنید، ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
برای نکات بیشتر در مورد نحوه نگهداری صحیح روغن زیتون، پست نکات نگهداری روغن زیتون ما را بررسی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.