نکات نگهداری روغن زیتون

نکات نگهداری روغن زیتون

نکات نگهداری روغن زیتون

روغن ها به طور طبیعی در طول زمان تجزیه می شوند و روغن زیتون که از دوران اولیه خود گذشته باشد، آنتی اکسیدان های سالم را از دست می دهد و در نهایت فاسد می شود.
مهمترین کاری که می توانید برای جلوگیری از این امر انجام دهید این است که روغن زیتون خود را به درستی ذخیره کنید. بیشتر روغن‌های زیتونی که به‌درستی در بسته‌بندی مهر و موم شده اصلی نگهداری می‌شوند، ۱ و نیم تا ۲ سال باقی می‌مانند و پس از باز کردن بطری، باید ظرف چند ماه از روغن استفاده کنید.

نکات نگهداری روغن زیتون

روغن زیتون سه دشمن کلیدی دارد: گرما، نور و هوا. برای حفظ کیفیت و ماندگاری روغن های زیتون خود از این شرایط اجتناب کنید:
  1. حرارت تجزیه روغن را تسریع می کند، بنابراین آن را در کنار اجاق گاز، بالای یخچال یا هر جایی که گرما در آشپزخانه شما جمع می شود قرار ندهید.
  2. نور، به ویژه نور مستقیم خورشید یا لامپ های فلورسنت نیز باعث تسریع تخریب روغن می شود. نمایش یک بطری زیبا در پنجره وسوسه انگیز است، اما این کار را نکنید!
  3. افزایش قرار گرفتن در معرض هوا باعث کاهش آنتی اکسیدان های روغن می شود. به همین دلیل است که باید از بطری های که درشان باز و بسته می و دربشان کیفیت بالا دارد استفاده کنید. در بالای قوطی ها سوراخی ایجاد نکنید، در حالی که این کار ریختن آن آسان تر می کند، اما این کار روغن را در تماس مستقیم هوا قرار می دهد.
در نهایت، مردم اغلب در مورد نگهداری روغن زیتون در یخچال می پرسند. اگر روغن در طول حمل و نقل یا ذخیره سازی در معرض سرمای شدید قرار گیرد، پس از بازگشت به دمای اتاق باید همچنان خوب باشد. با این حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که گرم کردن و خنک کردن مکرر مانند نگهداری آن در یخچال در بین استفاده فشار زیادی به روغن وارد می کند و لزوماً عمر مفید را افزایش نمی دهد.
بهترین مکان برای نگهداری روغن زیتون، قرار دادن آن در یک کمد یا انباری تاریک وخنک می باشد

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.