خواص روغن تصفیه شده برای پوست و مو

خواص روغن تصفیه شده برای پوست و مو

خواص روغن تصفیه شده برای پوست و مو

خواص روغن تصفیه شده برای پوست و مو

 اجازه دهید رازی را به شما بگویم؟ آیا می‌دانستید که دستور تهیه پوستی صاف، مرطوب و پر را می‌توانید دقیقاً در قفسه آشپزخانه‌تان پیدا کنید؟
بطری ساده روغن زیتون تصفیه شده که به غذای شما طعم و مزه می بخشد نیز می تواند برای پوست و موی شما معجزه کند.

امروز می خواهیم باور غلطی که گفته می شود روغن تصفیه شده فقط مخصوص پخت پز را به چالش بکشیم پس تا آخر این مقاله با ما باشید.

 اکنون دیگر برای سلامتی پوست و زیبایی خود از روغن های به اصطلاح عجیب بادام، کرچک و آرگان استفاده نکنید. تحقیقات ثابت کرده است که روغن زیتون تصفیه شده معمولی یا روغن تصفیه شده کنجد ممکن است همان ماده مغذی اضافی مورد نیاز پوست و مو باشد.

چگونه روغن تصفیه شده برای پوست شما جادو می کند

روغن تصفیه شده بافت سبکی دارد، بنابراین یک پوشش ضخیم روی پوست یا موی شما ایجاد نمی کند و به آن اجازه می دهد بدون انسداد منافذ شما به عمق نفوذ کند. علاوه بر برخی از خواص شگفت انگیز، روغن تصفیه شده حاوی نسبت خوبی از آنتی اکسیدان ها است که به جلوگیری از تخریب سلول های پوست و مو توسط رادیکال های آزاد کمک می کند و در نتیجه جوانی و شادابی آنها را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.

 با تغییر فصل، پوست و مو خشک  می شوند و نیازبه مواد غذایی بیشتری دارند. روغن های تصفیه شده سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند رطوبت را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند، روغن تصفیه شده به شما این امکان را می دهد که ماده حفاظت از پوست و مو خود را در آشپزخانه داشته باشید، بدون هیچ هزینه اضافی.

 

نحوه مصرف روغن تصفیه شده برای پوست و مو

می توانید به صورت مستقیم روی پوست و مو خود بمالید، هم چنین می توانید آن را به گلاب و آلوئه ورا ترکیب کنید و بعد استفاده نمایید.

مزایای استفاده از روغن تصفیه شده برای پوست و مو

  • خارش مو: خشکی باعث خارش و تحریک پوست سر می شود. روغن های تصفیه شده حاوی اسید امگا 9 هستند که نه تنها از شکننده شدن و خشک شدن موها جلوگیری می کند، بلکه به مقابله با عفونت های پوست و پوست سر کمک می کند.

 

  • برای درخشش اضافی: همه ما مقصریم که به کسانی حسادت می‌کنیم که با پوست و موهایی زیبا از خواب بیدار می‌شوند که درخشش شان داستان خودشان را نشان می‌دهد. اگر شما هم می‌خواهید درخشش طبیعی و قفل‌های براق را با افتخار به رخ بکشید، روغن‌های تصفیه‌شده با اسید اولئیک باید بخشی از روتین براق  شما باشد.
  • یک پادزهر برای شوره سر: شوره سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، اما اکنون می توانید تنها با یک قاشق چای خوری روغن تصفیه شده در نرم کننده معمولی مشکلتان را برطرف کنید. از بخار درمانی استفاده کنید،  برای بهبود حس درمان آبگرم، می توانید روغن های تصفیه شده را نیز به ماسک تخم مرغ خود اضافه کنید تا حالت دهنده و مرطوب کننده عمیق موها را درمان کند.
  • درمان موخوره: شما می توانید برای حالت دادن مو خود از چند قطره روغن تصفیه شده استفاده کنید، این کار علاوه باعث درخشندگی و حالت دادن به موهای شما در پیشگیری از موحوره نیز موثر است.

بهترین روغن تصفیه شده کدام است؟

تمامی روغن های مانیاد تصفیه شده هستند اما بهترین روغن تصفیه شده برای استفاده از پوست و مو روغن زیتون و روغن کنجد می باشد که می توانید با کلیک روی هر کدام قیمت آن هارا مشاهده و خرید نمایید.

 

روغن کنجد
روغن کنجد
روغن زیتون
روغن زیتون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.