آیا استفاده از روغن و کرم صورت برای دور چشم بی خطر است؟

روغن دور چشم

آیا می توانم از روغن ها و کرم های صورت در نزدیکی چشم استفاده کنم؟

به طور خلاصه، بله، روغن‌ها و کرم آرایشی را می‌توان در اطراف چشم‌ها استفاده کرد – اما باید با احتیاط از آنها استفاده کرد تا وارد چشم شما نشوند. همچنین بررسی مواد تشکیل دهنده هر محصولی که استفاده می کنید بسیار مهم است تا مطمئن شوید که هیچ کدام برای چشم شما مضر نیستند یا به طور کلی برای پوست شما خیلی خشن نیستند و مناسب آن باشند زیرا روغن های چشم معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که برای پوست حساس اطراف چشم شما مناسب تر باشند.

ماهیت روغن های صورت و چشم چیست؟

محصولات صورت حاوی موادی مانند روغن گل رز و روغن آرگان و روغن هایی هستند که ادعا می‌کنند تسکین‌دهنده، ضد پیری و ضدالتهاب می‌باشند. این ویژگی در این روغن ها و کرم های صورت اغلب درست است اما آیا استفاده از آنها برای دور چشم نیز جایز است و همین ویژگی ها را به دنبال دارد.

اگرچه روغن‌های صورت می‌توانند مزایایی برای صورت شما داشته باشند، اما گاهی اوقات می‌توانند برای چشم‌ها آزاردهنده باشند – به خصوص اگر به طور خاص برای چنین ناحیه حساسی طراحی نشده باشند. اگر پوست یا چشم های حساسی دارید، ممکن است بخواهید به جای یک روغن عمومی صورت، محصولی را در نظر بگیرید که برای ناحیه چشم فرموله شده است.

قبل از خرید (و استفاده از) هر نوع روغن برای صورت خود،به وسالات زیر پاسخ دهید:

آیا این برچسب برای استفاده در نزدیکی چشم ایمن است؟

آیا برای استفاده در هر نقطه از صورت طراحی شده یا برای محل خاصی توصیه می شود؟

آیا این محصول دارای غلظت بالایی از مواد تحریک کننده است؟ (یعنی دارای موادی است که پوست شما را ملتهب می‌سازد و باعث تحریک آن می‌شود)

بهترین روغن ها برای سوختگی و جای زخم | درمان سوختگی

 

همیشه هنگام انتخاب روغن صورت یا چشم (یا هر ماده آرایشی) بهترین قضاوت خود را به کار ببرید و اگر از کیفیت و مواد تشکیل دهنده آن مطمئن نیستید از متخصص پوست یا چشم پزشک راهنمایی بخواهید.

محصولات زیبایی می توانند از روندهای خاصی پیروی کنند (مانند استفاده از روغن نارگیل برای صورت، مو، آرایش و غیره)، اما محبوبیت همیشه با اثربخشی برابری نمی کند. باید ببینید که پوست شما با کدام سازگار تر است.

آیا استفاده از روغن برای زیر چشم مفید است؟

هنگامی که روغن ها به اندازه کافی برای زیر چشم ملایم باشند و زمانی که به درستی استفاده شوند، ممکن است بهره بی شماری از روغن ها بگیرید.

بسیاری از افراد از روغن صورت و چشم برای اهدافی مانند:
  • آبرسان و حجیم کننده پوست
  • رفع پف زیر چشم
  • مدیریت یا پیشگیری از چین و چروک و خطوط ریز
  • روشن کردن پوست
  • تسکین دهنده پوست تحریک شده

 

نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است، زیرا پوست هر فرد ساختار و نیازهای متفاوتی دارد

استفاده از روغن برای چشم

وقتی صحبت از چشم ها و فضای اطراف آنها می شود، متخصصان نسبت به استفاده از روغن های موضعی و مواد بسیار غلیظ که روی پوست استفاده می شود هشدار می دهند. این نوع روغن‌ها می‌توانند قوی‌تر، تحریک‌کننده‌تر و برای چشم خطرناک‌تر باشند.

اگرچه گفته می شود برخی از روغن ها دارای اهداف دارویی هستند، اما همچنان می توانند برای چشم مضر باشند و باید از استفاده از آنها برای زیبایی خودداری شود.

اگر به هر دلیلی روغنی وارد چشم هایتان شد، آنها را با آب تمیز و ولرم حداقل به مدت 15 دقیقه بشویید. اگر احساس سوزش ادامه داشت، در اسرع وقت با چشم پزشک مشورت کنید.

 

آیا می توانم به جای کرم دور چشم از روغن استفاده کنم؟

چند جایگزین برای کرم دور چشم وجود دارد که به صورت روغنی تولید می شود که به آنها روغن چشم می گویند. اما استفاده از آن ها همچنان احتیاط را به همراه دارد.

آیا روغن دور چشم بهتر از کرم دور چشم است؟ به گفته متخصصان پوست، این بستگی به نوع پوست و اهداف پوست شما دارد. کرم های دور چشم شامل روغن و آب در ترکیبات خود هستند که با هم کار می کنند تا حداکثر آبرسانی را برای پوست فراهم کنند. از سوی دیگر، روغن‌های چشم آب ندارند، به این معنی که ممکن است به اندازه یک کرم آبرسانی نداشته باشند.

موارد قابل ملاحظه قبل از استفاده

پوست هر فردی متفاوت است و دانستن خطرات و مزایای استفاده از محصولات آرایشی بر روی پوست شما بسیار مهم است. اگر در مورد یک محصول مطمئن نیستید، چه از نظر اثرات آن یا بی خطر بودن آن برای پوست نزدیک چشم خود، حتماً قبل از شروع استفاده با چشم پزشک یا متخصص پوست خود صحبت کنید.

روغن زیتون طلای مایع برای پوست شما

نحوه استفاده ایمن از روغن آرایشی برای دور چشم

بسیاری از روغن ها در یک بطری با قطره چکان برای توزیع آسان مقدار توصیه شده عرضه می شوند. دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  • قبل از دست زدن به صورت دست های خود را کاملا بشویید.
  • صورت خود را تمیز کرده و خشک کنید.
  • یک قطره از روغن را به انگشت خود بمالید و با انگشت مخالف آن را بمالید.
  • روغن را به آرامی روی پلک های بالا و پایین خود بمالید و از تماس مستقیم با چشم خودداری کنید.
  • روغن را با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید تا جذب شود. اگر روغن اضافی دارید، آن را دور از چشم خود ماساژ دهید.
  • هر چند وقت یکبار از روغن استفاده کنید که روی برچسب آن توضیح داده شده است.
  • محصولاتی که قطره چکان ندارند را می توان با یک سواب پنبه ای تمیز استفاده کرد و به آرامی روی پوست ماساژ داد.

اگر هر گونه ناراحتی یا واکنش منفی دیگری به روغن چشم یا صورت احساس کردید، فوراً استفاده از آن را متوقف کنید و علائم خود را زیر نظر بگیرید. اگر وضعیت شما جدی شد با چشم پزشک تماس بگیرید.

همچنین توجه داشته باشید که تمام لوازم آرایشی ماندگاری محدودی دارند و در صورتی که بو یا ظاهر نگران کننده دارند یا تاریخ مصرف آنها تمام شده است، نباید از آنها استفاده کنید.

اگر روغن آرایشی به چشمتان خورد چه باید کرد؟

قرار گرفتن روغن در چشم می تواند احساس ناخوشایندی داشته باشد و به طور بالقوه می تواند برای چشم خطرناک باشد، زیرا می تواند باعث عفونت و سایر مشکلات شود. در هر صورت، برداشتن روغن از چشم باید به سرعت انجام شود.

حتماً چشمان خود را با مقدار زیادی آب تمیز و ولرم بشویید و به آرامی آنها را خشک کنید. اگر پس از شستشوی کامل چشم‌ها احساس سوزش کرد، در اسرع وقت با چشم پزشک تماس بگیرید.

آموزش ساخت ماسک مو با روغن زیتون

روغن کرچک برای چشم

قطره‌های چشمی روغن کرچک، گاهی اوقات برای بهبود شرایط چشم مانند آب مروارید استفاده می‌شوند – اگرچه فواید آن از نظر علمی ثابت نشده است.

درک این نکته مهم است که روغن کرچک و قطره چشم روغن کرچک دو چیز متفاوت هستند و قابل تعویض نیستند. روغن کرچک ساده هرگز نباید در داخل یا اطراف چشم استفاده شود.

مانند روغن های آرایشی صورت و چشم، قبل از شروع هر گونه درمان برای سلامت چشم، ضروری است که با اپتومتریست یا چشم پزشک خود صحبت کنید. حتماً برای معاینه سالانه به چشم پزشک مراجعه کنید تا اطمینان حاصل شود که بینایی شما در وضعیت خوبی است و هر گونه درمانی را که ممکن است نیاز داشته باشید (یا بخواهید) ارزیابی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

محصولات مانیاد

آخرین مقالات