کاهش خطر مرگ زودرس با روغن زیتون

کاهش خطر مرگ زودرس با روغن زیتون

 آیا روغن زیتون با کاهش خطر مرگ زودرس مرتبط است؟

کاهش خطر مرگ زودرس با روغن زیتون: در مطالعات اخیر به این نتیجه رسیده اند که کسانی که هر روز روغن زیتون مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که روغن زیتون استفاده خطر مرگ زودهنگام به هر علتی را کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این، با مصرف روغن زیتون می توان از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی، بیماری های عصبی و یا حتی سرطان پیشگیری کرد. به گفته دانشگاه هاروارد T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان، و بعداً در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق در ژانویه 2022 منتشر شد، محققان دریافتند که مقادیر بیشتر روغن زیتون خطر مرگ زودرس را کاهش می دهد. آنها همچنین دریافتند که روغن زیتون ممکن است بهتر از چربی های حیوانی به عنوان منبع چربی های سالم باشد.

Marta Guasch-Ferré، دانشمند تحقیقاتی ارشد در گروه تغذیه در دانشکده هاروارد چان، گفت: “مصرف روغن زیتون با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است، اما ارتباط آن با مرگ زودرس نامشخص بود… یافته های ما رژیم غذایی که روغن زیتون در آن گنجانده شده باشد را تایید می کند.

توصیه های دانشمندان برای پیشگیری از مرگ زودرس

یکی از مواردی که بعد از تحقیقات به عمل آمده دانشمندان و محققان همیشه توصیه می کنند جایگزینی روغن های گیاهی مانند روغن زیتون به جای روغن های حیوانی برای پیشگیر از بیماری های مزمن و مرگ زودروس است.

تحقیقات و مقایسه بلند مدت

 محققان داده‌های جمع‌آوری‌شده از دو مطالعه را بین سال‌های 1990 تا 2018 تجزیه و تحلیل کردند، یکی شامل 60582 پرستار زن و دیگری شامل 31801 متخصص بهداشت مرد – که شرکت‌کنندگان را برای نزدیک به 40 سال دنبال کردند. از ابتدا، همه شرکت‌کنندگان از سلامتی تمیز و عاری از بیماری‌های قلبی عروقی یا سرطان برخوردار بودند. هر چهار سال یکبار، همه یک پرسشنامه رژیم غذایی را برای اندازه گیری و ثبت آنچه می خوردند تکمیل می کردند. محققان در طول دوره مطالعه مشخص کردند که 36856 شرکت کننده جان خود را از دست دادند.
پس از مطالعه، از شرکت کنندگان در مورد مصرف روغن زیتون و اینکه چند بار آن را در وعده های غذایی خود ادغام می کردند، سؤال شد. یافته‌های این نظرسنجی نشان داد افرادی که مصرف روزانه آنها بیش از هفت گرم روغن زیتون بود، ۱۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ و میر کلی و بیماری‌های قلبی عروقی بودند. خطر مرگ و میر ناشی از سرطان 17 درصد کاهش یافته بود. 29٪ خطر کمتر برای مرگ و میر نورودژنراتیو؛ و در مقایسه با افرادی که هرگز یا به ندرت روغن زیتون مصرف نکرده اند، خطر مرگ و میر تنفسی 18 درصد کمتر است.
ثابت شده است که روغن زیتون سالم تر از کره، مایونز یا چربی لبنیات است و با خطر کمتر مرگ و میر کلی و علت خاص مرتبط است.
Guasch-Ferré اصرار می‌ورزد: «پزشکان باید به بیماران توصیه کنند که چربی‌های خاصی مانند مارگارین و کره را با روغن زیتون جایگزین کنند تا سلامت خود را بهبود بخشند. “مطالعه ما به ارائه توصیه های خاصی کمک می کند که درک آنها برای بیماران آسان باشد و امیدواریم آنها را در رژیم غذایی خود اجرا کنند.”
اگر شما هم به فکر سلامتی خود و خانوادتان هستید می توانید همین الان روی عکس زیر کلیک کنید و روغن زیتون مانیاد را به سبد خریدتان اضافه کنید تا در کنترین زمان ممکن این روغن به دستتان برسد.
روغن زیتون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.