چگونه مصرف روغن خوراکی را کاهش دهیم؟

چگونه مصرف روغن خوراکی را کاهش دهیم؟

چگونه مصرف روغن خوراکی را کاهش دهیم؟

دهه‌ها تحقیق پزشکی شکی باقی نگذاشته است که وقتی صحبت از روغن و چربی در رژیم غذایی ما می‌شود، کمتر بهتر است. اما گفتن اینکه ما باید از روغن کمتری استفاده کنیم بسیار ساده تر از اجرای واقعی آن است، به خصوص در ایران، جایی که بسیاری از عادات فرهنگی و آشپزی ما که در آن روغن یک ماده پایه ضروری است.
در اینجا چند روش وجود دارد که از طریق آنها می توانید مصرف روغن خود را در هنگام پخت و پز کم تر کنید.

چگونه مصرف روغن خوراکی را کاهش دهیم؟

ظروف آشپزی خود را عوض کنید

روی ظروف پخت و پز باکیفیت سرمایه گذاری کنید زیرا ارزش آن در دراز مدت بسیار بیشتر از هزینه آن است. استفاده از قابلمه ها یا تابه های نچسب یا چدنی به طور خودکار میزان روغن مورد نیاز برای پخت یکنواخت غذا را کاهش می دهد.

تکنیک های آشپزی خود را تغییر دهید

یک راه مطمئن برای کاهش درصد روغن غذا، تغییر نحوه عملکرد خود در آشپزخانه است. بیشتر بپزید، بیشتر بخارپز کنید و حوصله بیشتری داشته باشید. پختن و بخارپز کردن دو روش عالی برای پختن بدون روغن هستند. روش دیگر کم کردن روغن این است که به جای روغن با آب تفت داده یا تفت دهید! بله، این در واقع یک احتمال است، مقداری از روغن را با آب تعویض کنید، و سبزیجات شما همچنان ظاهر و طعم عالی خواهند داشت. اگر مایلید زمان بیشتری را برای پخت و پز صرف کنید، کم کردن شعله در حالی که از روغن کمتری استفاده می کنید یک تاکتیک عالی برای کاهش استفاده از روغن است.

انتخاب روغن مناسب

و در نهایت، در مورد روغنی که استفاده می کنید تجدید نظر کنید. آیا برای پخت و پز با حرارت بالا مناسب است؟ آیا مواد مغذی اضافه ای دارد؟ چگونه تولید می شود و چه نوع روغنی است؟ آیا سلامت قلب را به خطر نمی اندارد؟
شما می توانید با انتخاب یک روغن مناسب که کمترین میزان جذب به غذا را داشته باشد علاوه بر کم کردن مصرف روغن از ایجاد درد های شکمی و سنگینی بعد از مصرف غذا نیز جلوگیری کنید.
روغن زیتون مانیاد از جمله روغن های بسیار خوبی است که از آن می توانید برای پخت و پز و سالاد و هم چنین سرخ کردن های غیر عمیق استفاده کنید.
روغن سرخ کردنی مانیاد هم دارای خاصیت کم جذب بودن است و شما می توانید با مقداری کمی از این روغن حجم زیادی از موارد غذایی را سرخ نمایید.
برای دیدن قیمت روغن های مانیاد اینجا کلیک کنید.

چگونه مصرف روغن خوراکی را کاهش دهیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.