فواید خوردن روغن زیتون قبل از خواب

فواید خوردن روغن زیتون قبل از خواب

فواید خوردن روغن زیتون قبل از خواب

فواید خوردن روغن زیتون قبل از خواب را می دانید؟
روغن زیتون یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین روغن ها در جهان است. این یک عنصر کلیدی است که مدت‌هاست در رژیم غذایی مدیترانه‌ای که در حال حاضر به عنوان بهترین رژیم غذایی در جهان شناخته می‌شود، استفاده می‌شود.

ثابت شده است که استفاده از روغن زیتون در وعده های غذایی روزانه فهرست بلندبالایی از فواید سلامتی دارد.
به طور خاص، محققان دریافته اند که مصرف روغن زیتون  قبل از خواب ممکن است عاقلانه ترین زمان برای مصرف آن باشد.
بنابراین، مزایای سلامتی حوردن روغن زیتون قبل از خواب چیست؟

خوردن روغن زیتون به افزایش سطح چربی های سالم شما کمک می کند

از جمله فواید خوردن روغن زیتون برای سلامتی این است که به شما کمک می کند تا هر روز چربی های مناسب را دریافت کنید. اگرچه بسیاری از ما ممکن است تصور کنیم که مقدار زیادی چربی دریافت می کنیم و در واقع خوردن بیشتر آن هیچ فایده ای برای رژیم غذایی ما ندارد، این اشتباه است.
در واقع، بسیاری از ما تمایل به کمبود اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه و اسیدهای چرب تک غیراشباع داریم، که همه ما باید حداقل 25 درصد از رژیم غذایی خود را دریافت کنیم.
این نوع اسیدهای چرب به ویژه برای کاهش خطر بیماری قلبی مفید هستند.
بنابراین، خوردن روغن زیتون قبل از رفتن به رختخواب باعث هضم و تظیم شدن بدنتان می شود.
این نوع اسیدهای چرب را می توان در برخی از آجیل ها، دانه ها و سایر محصولات گیاهی نیز یافت. با این حال، به جای خطر رفلاکس اسیدی که ممکن است در اثر مصرف آن ها به وجود بیاید، می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

خوردن روغن زیتون می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد

در طول سال‌ها، مطالعات متعدد نشان داده‌اند که روغن زیتون می‌تواند به حفظ سلامت قلب شما کمک کند.
افراد  نواحی مدیترانه که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند (که شامل مصرف روزانه روغن زیتون نسبتاً زیاد است) شانس بسیار کمتری برای ابتلا به بیماری های قلبی دارند.
در واقع، تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه روغن زیتون برای قلب شما بهتر از داشتن یک رژیم غذایی بدون چربی است.
همانطور که رژیم‌های غذایی کم‌چرب طی سال‌ها رایج شده‌اند، درک این نکته ضروری است که بدن به مصرف روزانه و سالم چربی خوب نیاز دارد. حتی مخلوط با چربی های عمومی می تواند خوب باشد.
با این حال، برای اینکه بتوانید واقعاً از فواید روغن زیتون بهره مند شوید، باید به مقدار توصیه شده روزانه توجه کنید تا در مصرف چربی زیاده روی نکنید که می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد. اگر به اندازه کافی روغن زیتون مصرف نمی کنید، حتما دوز کمی قبل از خواب مصرف کنید.

خواب بهتر با روغن زیتون

برای کسانی که از رژیم مدیترانه ای پیروی می کنند، نوشیدن روغن زیتون قبل از خواب بسیار رایج است، زیرا معتقدند این روغن به خواب بهتر آنها کمک می کند.
چرا؟ خوب، با نوشیدن روغن زیتون در شب، می توانید به بدن خود کمک کنید تا احساس سیری را بدون نیاز به دیر یا زیاد غذا خوردن به دست آورد.
تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن وعده‌های غذایی سنگین قبل از خواب می‌تواند کیفیت خواب را مختل کند، زیرا دستگاه گوارش شما مجبور است هنگام دراز کشیدن با غذا سخت‌تر کار کند، بنابراین گاهی اوقات باعث ناراحتی و بیدار نگه داشتن شما می‌شود.
مطالعات نشان داده اند که برای حفظ انرژی بدن در طول روز، بسیار بهتر است که وعده های غذایی غنی و سبک تر در شب و وعده های غذایی دلچسب تر در صبح داشته باشید.
با این حال، هیچ کس دوست ندارد با معده خالی بخوابد و روغن زیتون می تواند راهی سریع، سالم و طبیعی برای ایجاد احساس سیری در بدن شما بدون نیاز به یک وعده غذایی کامل باشد.
فواید خوردن روغن زیتون قبل از خواب
فواید خوردن روغن زیتون قبل از خواب

خوردن روغن زیتون قبل از خواب می تواند به التهاب کمک کند

یکی از بهترین فواید روغن زیتون برای سلامتی، قطعا خواص ضدالتهابی آن است. آیا می دانستید که خوردن روغن زیتون قبل از خواب می تواند به کاهش دردهای خاص کمک کند؟
همه افراد در برخی مواقع التهاب را تجربه کرده اند، که ثابت شده است داروهایی مانند ایبوپروفن تا حدودی استرس و درد را کاهش می دهد.
اگرچه هیچ مطالعه موثق خاصی وجود نداشته است که ثابت کند مصرف روغن زیتون به عنوان نوشیدنی در شب می تواند به التهابات را همانند داروهای مسکن کم کند اما افرادی که همیشه قبل از خواب این روغن را مصرف کرده اند از تجربیات کاهش التهابات خود گفته اند.

آیا می توانید روغن زیتون را مستقیم بنوشید؟

بله، شما می توانید روغن زیتون را مستقیم بنوشید، اما ممکن است متوجه شوید که به خودی خود بهترین طعم را ندارد و می تواند برای لحظه ای احساس ناخوشایندی در شما ایجاد کند و ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید.

اگر هر روز روغن زیتون بنوشید چه اتفاقی می افتد؟

خوردن روغن زیتون با کیفیت همراه با غذا یا نوشیدن هر روز آن ممکن است به سلامت قلب شما کمک کند، به شما کمک کند تا به سطح چربی سالم خود در هر روز برسید، سطح قند خون بالا را متعادل کنید، کیفیت پوست خود را بهبود بخشد، خطر بیماری را کاهش دهید، سلامت خود را حفظ کنید و هم چنین می تواند به کاهش وزن کمک کند.

از کجا روغن زیتون اصل بخریم؟

روغن زیتون مانیاد یک روغن زیتون تصفیه شده و بدون بو است که شما با هر زائقه ای می توانید به راحتی آن را مصرف نمایید.

این روغن از طریق روش پرس سرد فرآوری شده و تمام ارزش غذایی آن حفظ شده و تمام خواصی که در این مقاله تعریف شد را داراست.

برای دیدن قیمت و خرید این روغن بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

روغن زیتون
روغن زیتون

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.