روغن زیتون در بارداری

روغن زیتون در بارداری

تاثیرات روغن زیتون و دوران بارداری و نوزادی

روغن زیتون در بارداری یکی از راه هایی است که بر روی رشد خوب جنین کمک می کند.

یکی از حساس ترین و مهم ترین مراحل زندگی هر زنی دوران بارداری است. مصرف روغن زیتون در این دوران برای سلامت مادر و فرزند توسط دانشمدان توصیه شده است.

طبق مطالعاتی که در این مورد انجام شده نشان می دهد که مصرف روغن زیتون در دوران بارداری باعث رشد بهتر فرزندان از لحاظ قد، ورزن و هم چنین اخلاق و رفتار آن ها می شود. یکی از ویتانیم هایی که جنین برای رشد بهتر به آن نیاز دارد ویتامین E  است که این ویتامین در روغن زیتون وجود دارد.

 

 روغن زیتون و تغذیه از طریق پستان

در طی زمانی که مادر به فرزند شیر می دهد ویتامین E که در خون مادر می باشد در پستان حمع می شود و در طول شیردهی این ویتامین E جمع شده از طریق پستان به فرزند منتقل می شود، با این حساب باید ویتامین قابل توجهی همیشه در خون مادر باردار وجود داشته باشد. پیزشکان این ویتامین را برای نوزادان تازه به دنیا آمده که دچار ناتوانی های لوزالمعده و کبدی هستند تجویز می کنند، چون باعق تاثیرات بسیار مثبتی در سیستم کبد و صفرا دارند.

 

 رژیم غذایی در دوران حاملگی و شیردهی

توصیه دانشمندان به مادران در دوران حاملگی و شیردهی همیشه این بوده که از چربی بیشتری از دوران عادی استفاده کنند. استفاده بیشتر از چربی های اشباع نشده همانند روغن زیتون می تواند باعث کم شدن کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در خون مادر و فرزند شود.

رژیم غذایی مدیترانه ای که در آن تامین چربی بدن بر عهده روغن زیتون است می تواند گزینه مناسبی برای این دوران باشد.

 

در ادامه از خواص روغن زیتون و همچنین مضرات آن خواهیم گفت.

 

چرا مصرف روغن زیتون در بارداری توصیه می‌شود؟

یکی از مشکلاتی که زنان  در دوران بارداری با آن مواجه می شوند یبوست است.

در این دروان به دلیل تاثیر هورمون ها در بعضی موارد باعث اختلال در حرکت طبیعی روده ها می شود که این اتفاق موجب یبوست می شود.

یکی از خواص روغن زیتون درمان و پیشگیری از یبوست است، بنابراین شما می توانید با مصرف روغن زیتون از مشکل در دوران بارداری پیشگیری و یا آن را درمان کنید.

همانطور که در بالا گفتیم ویتامین E در رشد جنین تاثیر بسیار خوبی دارد و مصرف روغن زیتون می تواند این ویتامین را همراه با یک چربی غیر اشباع به بدن مادر و جنین برساند.

فواید مصرف روغن زیتون در حاملگی

 

روغن زیتون در بارداری

1. از بین رفتن ترک های پوستی

در زمان حاملگی به دلیل بزرگ شدن شکم در ماه های پایانی حاملگی ترک های روی پوست شکم مادر به وجود می آید که می توان با استفاده موضعی از روغن زیتون از این اتفاق پیشگیری کرد.

البته استفاده مداوم می تواند تاثیر گذار باشد.

 

2. رفع خارش

شکم در طول بزرگ شدن دچار خارش هایی می شود که می توان با مرطوب و چرب نگه داشتن این ناحیه از بدن با روغن زیتون این حارش را کم و یا از بین برد.

 

3. رفتار بخوب نوزاد

نوزدانی که مادرشان در زمان حاملگی از روغن زیتون استفاده کرده اند رفتار مناسب تری نسبت به دیگر نوزادان خواهد داشت.

 

4. مؤثر در برخی اندام های بدن

استفاده از روغن زیتون می تواند بر وزن، قد، بینایی، شنوایی، رشد مغزی و حتی اندام های جنسی بچه نیز تاثیر مثبت می گذارد.

 

5. افزایش خون رسانی به سلول های بدن

روغن زیتون در بارداری باعث افزایش خونرسانی به سلول‌ها می‌شود که همین باعث کبد سالمتر و بدنبال آن پوست جنین صافتر و درخشنده تر میشود و نیز کاهش احساس درد به هنگام زایمان

 

چگونه روغن زیتون بخریم؟

آسان ترین روش خرید روغن زیتون سفارش آنلاین است. شما می توانید با کلیک روی عکس زیر وارد صفحه روغن زیتون مانیاد شوید و این محصول را به سبد خرید خود اضافه کنید و روغن زیتون خود را در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل دریافت کنید.

 

روغن زیتون
روغن زیتون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.