روغن زیتون برای فشار خون بالا

روغن زیتون برای فشار خون بالا

روغن زیتون برای فشار خون بالا

شما فشار خون بالا دارید؟ مزایای رژیم مدیترانه ای و DASH و اینکه چگونه افراد می توانند به طور طبیعی فشار خون خود را با روغن زیتون کاهش دهند را کشف کنید.

روغن زیتون برای فشار خون بالا: در 40 سال گذشته، تعداد افراد مبتلا به فشار خون بالا  دو برابر شده است. انجمن قلب آمریکا تخمین می زند که تقریبا نیمی از آمریکایی های بالای 20 سال فشار خون بالا دارند. و همچنین، طبق انجمن قلب آمریکا، فشار خون بالا در آمریکایی های آفریقایی تبار بالاترین رقم فشار خون در جهان است. فشار خون بالا عامل خطر اصلی بیماری قلبی و سکته است. اکثر افرادی که در اثر بیماری های قلبی عروقی می میرند، نوعی از بیماری فشار خون بالا را دارند.

 

فشار خون بالا  بیماری می باشد که می تواند زندگی و کیفیت زندگی شما را به خطر بیندازد. اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا می دانند که باید سدیم را در رژیم غذایی خود کاهش دهند، اما افزودن روغن زیتون نیز می تواند به بهبود نتایج کمک کند. روغن زیتون به دلیل نقش آن در کاهش بیماری های قلبی و تصلب شرایین به خوبی شناخته شده است و همچنین می تواند به کاهش فشار خون برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند کمک کند. اگر به دنبال ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی برای مقابله با پرفشاری خون هستید، به یکی از دو رژیم غذایی که توسط اخبار ایالات متحده رتبه شماره 1 داده شده است یعنی رژیم غذایی DASH (رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون بالا) یا رژیم غذایی مدیترانه ای مراجعه کنید.

 

شروع رژیم غذایی DASH

رژیم غذایی DASH فشار خون را در کمتر از دو هفته کاهش می دهد. این رژیم بر روی مواد غذایی کامل و موادی که سرشار از پتاسیم، کلسیم و منیزیم هستند تمرکز دارد. این مواد مغذی به کنترل فشار خون کمک می کنند. رژیم غذایی غذاهایی که حاوی سدیم، چربی اشباع شده و قندهای افزوده هستند را محدود می کند. در زیر دستورالعمل های ساده ای برای پیروی از رژیم غذایی DASH آورده شده است.

  • سدیم: کمتر از 2300 میلی گرم در روز. رژیم غذایی DASH سدیم را به حدود 1 قاشق چایخوری نمک سفره در روز محدود می کند.
  • چربی ها و روغن ها: ۲ تا ۳ وعده در روز. دش لزوما یک رژیم غذایی کم چرب نیست. در عوض، این یک رژیم غذایی کم چربی اشباع است. این بدان معناست که می توانید چربی های اشباع ناسالم را با چربی های غیراشباع مانند روغن زیتون جایگزین کنید.

 

  • شیرینی ها و قندهای افزوده: 5 وعده یا کمتر در هفته.
  • لبنیات بدون چربی/کم چرب 2-3 وعده در روز. رژیم DASH از بسیاری از انواع لبنیات مانند پنیر اجتناب می کند، زیرا تمایل به سدیم بالایی دارند. محصولات لبنی کم چرب برای کمک به مردم برای جلوگیری از چربی های اشباع موجود در محصولات لبنی توصیه می شود.
  • میوه ها و سبزیجات: 4-5 وعده از هر وعده در روز
  • گوشت بدون چربی: 170 گرم یا کمتر. از گوشت های فرآوری شده و گوشت های اغذیه فروشی صرف نظر کنید. از مصرف گوشت قرمز اجتناب کنید زیرا حاوی چربی های اشباع شده است.
  • غلات: 6-8 وعده در روز. فیبر بالا و غلات کامل را انتخاب کنید.
  • آجیل، دانه ها، حبوبات: 4-5 وعده در هفته.

روغن زیتون برای فشار خون بالا در رژیم غذایی DASH داشته باشم؟

بله، روغن زیتون مانیاد به دو دلیل در رژیم غذایی DASH توصیه می شود:
  1. رژیم DASH مستلزم این است که از چربی های اشباع شده اجتناب کنید. روغن زیتون مانیاد یک ذوغن با چربی غیر اشباع  است و می توان آن را در رژیم غذایی DASH مصرف کرد.
  2. پلی فنول های موجود در روغن زیتون مانیاد باعث کاهش فشار خون می شوند.

تفاوت بین رژیم مدیترانه ای و رژیم غذایی DASH چیست؟

شباهت های زیادی بین رژیم مدیترانه ای و رژیم غذایی DASH وجود دارد.
  • هر دو رژیم غذایی بر خوردن غذاهای کامل تمرکز دارند. حذف غذاهای فرآوری شده، کربوهیدرات های کم کیفیت و فست فودها از رژیم غذایی شما در هر دو رژیم مدیترانه ای و DASH ضروری است. اجتناب از غذاهای فرآوری شده تا حد زیادی به کاهش مصرف سدیم کمک می کند.
  • هر دوی این رژیم‌ها، رژیم‌های گیاهی هستند که توصیه می‌کنند میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات بیشتر غذاهای شما را تشکیل دهند.
اما این دو رژیم تفاوت هایی هم دارند، که عبارتند از:
  • رژیم مدیترانه ای نیازی به شمارش کالری یا ماکرو ندارد. هیچ الزامی در مورد تعداد وعده ها  وجود ندارد. این باعث می شود رژیم غذایی راحت تر رعایت شود.
  • غذاهای کم چرب در رژیم غذایی مدیترانه ای توصیه نمی شود. در واقع رژیم مدیترانه ای یک رژیم غذایی با چربی متوسط ​​در نظر گرفته می شود. روغن زیتون منبع اصلی چربی در این رژیم است.
  • رژیم مدیترانه ای به طور خاص یک رژیم کم سدیم نیست.
رژیم غذایی مدیترانه ای برای تاثیر آن بر فشار خون مورد مطالعه قرار گرفته است. در یک مطالعه در سال 2020 که در مجله کالج آمریکایی تغذیه منتشر شد، مشخص شد که رژیم غذایی مدیترانه ای فشار خون را بهتر از رژیم غذایی کم چرب وگان کاهش می دهد.

نتیجه گیری

فشار خون یک وضعیت جدی است که در آن فشار خون بسیار بالا است. این می تواند منجر به بیماری قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه و موارد دیگر شود. خوشبختانه، چندین تغییر ساده در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش فشار خون به طور طبیعی انجام دهید. یکی از این تغییرات اتخاذ یک رژیم غذایی جدید مانند رژیم مدیترانه ای یا رژیم غذایی DASH با دوز بهداشتی روغن زیتون فوق مانیاد است.
منابع

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.