بهترین روغن برای کبد

بهترین روغن برای کبد

بهترین روغن برای کبد چرب

بهترین روغن برای کبد: کبد یا همان جگر یکی از اعضای مهم و حیاتی بدن است که خیلی مراقب آن بود.

با بی توجهی به این عضو مهم و انجام عادت های بد مانند استفاده از الکل، سیگار، فست فود این عضو دچار بیماری هایی می شود که اگر برای سلامتش کاری نکنید آسیب های جبران ناپذیری به بار می آورد.

یکی از بیماری های که می تواند گریبان گیر هرکسی شود بیماری کبد چرب است.

شما می توانید با یک تغذیه مناسب در دراز مدت این بیماری را درمان کنید.

یکی از عادت های غذایی که در این مقاله مدنظر ماست، انتخاب روغن خوراکی است، زیرا در تهیه اکثر غذاهای مصرفی از روغن استفاده می شود.

بنابر این سوال اینجاست بهترین روغن برای کبد کدام است؟

کبد چرب معمولا در اثر استفاده زیاد از عذاهای چرب با چربی ترانس بالا و هم چنین مصرف غذاهای پرکالری و عادت های دیگر مثل مصرف الکل به وجود می آید.با کنار گذاشتن عادت های بد و انتخاب یک روغن طبیعی و استفاده به اندازه از آن می تواند مانع بروز این بیماری شود.

اگر شما هم درگیر کبد چرب هستید باید این را بدانید که استفاده از داروهای شیمایی و طبیعی فقط به صورت مقطعی می تواند مشکل شما را جل کند و تا وقتی که سیک زندگی و خوراکتان را تغییر ندهی چیزی تغییر نخواهد کرد.

در این مقاله میخواهیم 3 روغن معرفی کنیم که می تواند انتخاب مناسبی برای کبد باشد.

 

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از پرخاصیت ترین روغن های جهان است و با یک سرچ ساده متوجه این نکته خواهید شد. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت روغن زیتون است وجود آنتی اکسیدان های فراوان موجود در این روغن است که اتفاقا نقش بسیار مهمی در درمان کبد چرب دارد. استفاده از روغن زیتون باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شود و هم جنین وجود امگا3، امگل6، اسید اولئیک و ویتامین های K و E می تواند در پیشگیری از بروز کبد موثر باشد.

علاوه بر این ویتامین های نام برده خواص ضد التهابی دارند که در درمان کبد چرب بسیار مفید می باشد.

البنه انتخاب روغن زیتون هم بسیار مهم است، شما باید روغن زیتونی استفاده کنید که به صورت واقعی تمام این موارد را دارا باشد و علاوه بر آن بتوانید از سرخ کردن هم از آن استفاده کنید تا تمام وعده های غذاییتان سالم و بدون چربی ترانس باشد.

روغن زیتون مانیاد روغنی است که تمام موارد بالا را شامل می شود و هم چنین مناسب برای سرخ کردن های غیر عمیق نیز می باشد.

 

روغن زیتون
روغن زیتون

 

روغن کنجد

روغن کنجد یکی دیگر از روغن هایی می باشد که در بهبود بخشیدن سریع کبد چرب می تواند موثر باشد. روغن کنجد که از دانه های پرخاصیت کنجد گرفته می شود داری مواد مغذی بسیار ضروری برای بدن می باشد. استفاده از این روغن می تواند باعث جلوگیری از تجمع چربی در کبد شود.

مواردی که در این روغن وجود دارد عبارت است از: ویتامین E، اسیدهای چرب لینولئیک و اولئیک، ویتامین k.

یکی دیگر از دلایل استفاده از روغن کنجد برای کبد چربی می تواند به این نکته اشاره کرد که بالای 80درضد این روغن را اسید های چرب غیر اشباع تشکیل می دهد، که این خود باعث ایجاد سدی است که از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند.

اما چالش بدی این است که آیا هر روغن کنجدی این خواص گفته شده را دارد؟

نمیتوان گفت همه این خواص را دارند ولی می توانیم با اطمینان بگوییم روغن کنجد مانیاد تمام خواص بالا را دارا می باشد و یکی از بهترین روغن های کنجد های ایران است.

شما می توانید برای خرید این روغن زوی عکس زیر کلیک کنید.

روغن کنجد
روغن کنجد

روغن کنجد کانولا

روغن کانولا سابقه روغن کنجد و روغن زیتون را ندارد، اما در این چند ساله اخیر تحقیقات زیادی در مورد این روغن انجام شده که نشان می دهد این روغن هم از خواص زیادی برخوردار است. تحقیقات به عمل آمده از وجود اسید اروسیک، ویتامین های چندگانه و اسید های چرب مفید مثل امگا3، امگا6 و امگا9 خبر می دهد که همه این ها برای درمان و پیشگیری از کبد چرب موثر است.

با توجه به این توضیحات کانولا هم می تواند برای کسانی که کبد چرب دارند مفید باشد.

یکی از روغن های شرکت مانیاد روغن کنجد کانولا می باشد کخ ترکیبی از این دو دانه ی روغنی است. روغن کنجد کانولا قیمت مناسب تری نسبت به روغن کنجد خالص دارد و افرادی که از توان مالی کمتری برخوردار هستند می توانند از این روغن استفاده کنند.

برای دیدن قیمت این محصول روی عکس زیر کلیک کنید.

 

روغن کنجد کانولا
روغن کنجد کانولا

 

 

جمع بندی

اگر از کبد چرب رنج می برید انتخاب یک روغن درست و سبک زندگی سالم برای شما جز الویت ها می باشد. همان طور که گفتیم می توانید از این 3 روغن نام برده شده برای روغن استفاده کنید، از مصرف الکل و استعمال دخانیات دوری کنید، ورزش را جز کارهای روزمره قرار دهید و از خوردن غذاهای فست فودی اجتناب کنید.

رعایت این نکات تنها راه درمان کبد چرب است. برای تسریع در درمان می توانید از قرض های لیورگل و لیو 52 نیز استفاده نمایید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.