بالا بردن سیستم ایمنی بدن با روغن زیتون

بالا بردن سیستم ایمنی بدن با روغن زیتون

بالا بردن سیستم ایمنی بدن با روغن زیتون

بالا بردن سیستم ایمنی بدن با روغن زیتون یکی از آسان ترین راه ها برای جلوگیری از انواع بیماری ها می باشد.

همانطور که می دانید روغن زیتون دارای خواص بسیار زیادی می باشد و منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است.

وجود این آنتی اکسیدان ها و فنول  ها در روغن زیتون در تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.

سیستم ایمنی بدن چیست ؟

سیستم ایمنی با هماهنگ کردن مکانیزم های اختصاصی و غیراختصاصی، از بدن در مقابل هجوم عوامل خارجی (سموم، میکرو ارگانیسم ها، انگل ها، فرآیندهای توموری و غیره) دفاع میکند. دفاع غیر اختصاصی یا غریزی، اولین سد محافظتی در مقابل میکرو ارگانیسم ها هستند. آنها از پوست، غشاء مخاطی، سیستم کمپلمان (شامل گروهی از 20 نوع پروتئین می باشد که در کبد ساخته شده و به نابودی میکرو ارگانیسم ها کمک می کند)،عوامل هورمونی و… و شیوه عمل آنها تحت تاثیر تماس اولیه با عوامل خارجی قرار نمی گیرد. مکانیزم های مخصوص در پی تماس با عامل خارجی فعال می گردد و به شکل درگیر شدن لنفوسیت های B (سیستم خونی) و لنفوسیت های T (سیستم سلولی) می باشد. سیستم ایمنی غریزی در برابر انواع میکروب ها پاسخی یکسان از خود نشان می دهد، در حالیکه سیستم ایمنی اختصاصی، بر طبق نوع میکرو ارگانیسم پاسخی متفاوت از خود نشان می دهد.

 

طبق مطالعات و پژوهش های انجام شده در این مورد، پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که مصرف روغن زیتون می تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل حملات باکتری ها و ویروس ها تقویت کند و از بدن در مقابل آن ها حقاظت نماید.

همینظور مشخص شده است که در برخی مواقع نرسیدن مواد معدنی و ویتامین ها به بدن می تواند تاثیرات بسیار منفی بر بدن بگذارد. که شما می توانید با مصرف روغن زیتون که دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستید از این نکته جلوگیری نمایید.

نکته قابل ذکر دیگر در مورد روغن زیتون این است که اسیدها چربی که در این روغن وجود دارد می تواند به کاهش شاخص های مرتبط به سیستم ایمنی مثل: تکثیر لنوفسیت های B و سلول هایT تحریک شده، کمک کند.

این اسید ها چرب نقش بسیار موثری در بالا بردن سیستم ایمنی بدن دارند.

هم چنین این اسید های چرب در ترمیم بیماری های خود ایمنی مثل پسوریازیس و … بسیار موثر است.

چرا روغن زیتون آسان ترین روش برای تقویت سیستم ایمنی است؟

روغن تقریبا جز لاینقک رژیم غذایی می باشد. یعنی شما برای درست کردن هر غذایی نیاز به استفاده از روغن دارید، با این تفاسیر شما می توانید با انتخاب یک روغن خوب، که دارای مواردی که در بالا گفته شد باشد می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

روغن زیتون مانیاد یکی از روغن هایی است که در آن ویتامین ها، انتی اکسیدان ها و پلی فنول ها یافت می شود.

علاوه بر این از روغن زیتون مانیاد علاوه بر پخت و پز و سالاد می توانید برای سرخ کردن های غیر عمیق نیز استفاده کنید و این یعنی استفاده همیشه از روغن زیتون و بالا بودن سیستم ایمنی بدن.

برای خرید و دیدن قیمت روغن زیتون مانیاد می توانید روی عکس زیر کلیک کنید.

 

روغن زیتون
روغن زیتون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.