اسیدهای چرب طبیعی روغن زیتون

اسیدهای چرب طبیعی روغن زیتون

اسیدهای چرب طبیعی روغن زیتون

اسیدهای چرب طبیعی روغن زیتون چیست؟

یکی از دلایل ارزش غذایی بالای روغن زیتون، وجود اسید های چرب طبیعی می باشد که در ساختار این روغن موجود است.

طبق استاندارد ها و قوانین اتحادیه اروپا مقدار اسیدیته روغن زیتون 1 درصد می باشد، با این وجود اسیدیاه آزاد روغن زیتون های مختلف باهم متفاوت است و در بسیاری از موارد بالای یک درصد گزارش شده است.

روغن زیتون یونانی، اسپانیایی، سوری، ترکیه ای و حتی ایرانی اسیدیته ای بالای یک درصد دارند، میزان این اسیدیته تحت تاثیر شرایط جغرافیایی و آب هوایی منطقه ای است که زیتون در آن کشت شده، اما این میزان اسیدیته می تواند عوامل دیگری مانند: تنش شوری و تنش های غیر زیستی محیطی داشته باشد.

هم چنین میزان تری گلیسیرید های سیو شده روغن زیتون می تواند در شرای بد و نامساعد محیط به واسطه آنزیم های مختلف همانند: لیپاز به اسید های چرب آزاد تبدیل شود.

این اسید های چرب آزاد در نتیجه موجب افزایش مقدار اسیدیته در روغن خواهد شد.

اسیدهای چرب طبیعی روغن زیتون

  •  اسید اولئیک
  •  اسید لینولئیک
  • اسید لینولنیک
  • اسید پالمیتیک
  • اسید پالمیتولئیک
  • اسید استئاریک
  •  اسید آراشیدیک

با اختلاف میتوان از اسید اولئیک به عنوان مهم ترین اسید چرب روغن زیتون نام برد که دارای بیشتری میزان اسید چرب طبیعی در روغن زیتون می باشد. اما کمترین میزان اسید چرب طبیعی موجود در روغن زیتون اسید لیولنیک  است که این یکی از مزایا روغن زیتون مانیاد می باشد.

 

روغن زیتون مانیاد تصفیه شده که بدون بو و مزه هم می باشد، برخلاف دیگر روغن های تصفیه شده به دلیل استخراج از روش پرس سرد تمامی ارزش غذایی آن حفظ می شود و دارای تمام اسید های چرب طبیعی که در بالا از آن ها نام برده شد می باشد.

شما می توانید با کلیک بر روی عکس زیر این روغن را به صورت مستقیم از سایت شرکت مانیاد سفارش داده و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

 

روغن زیتون
روغن زیتون مانیاد


حتما بخوانید:

نحوه درست کردن کوکو مرغ با روغن زیتون

آموزش ساخت ماسک مو با روغن زیتون


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.