آیا روغن نارگیل جایگزین مناسبی برای روغن زیتون است

روغن نارگیل به جای روغن زیتون

روغن نارگیل به جای روغن زیتون

روغن نارگیل به جای روغن زیتون آیا گزینه مناسبی است؟

یک مطالعه تحقیقاتی نشان می‌دهد، “جایگزینی روغن زیتون با روغن نارگیل کاملا اشتباه و احمقانه است.”
دکتر Laurence Eyres، رئیس گروه متخصص روغن‌ها و چربی‌ها در موسسه شیمی نیوزلند، مطالعه جدیدی در مورد روغن نارگیل و سلامت قلب و عروق منتشر کرد. مطالعه او از تحقیقات دیگری  نیز پشتیبانی می کند که نشان می دهد روغن نارگیل انتخاب نامناسبی برای سلامت قلب و عروق است. دکتر ایرز می‌گوید: «جایگزینی روغن زیتون فوق با روغن نارگیل کاملا اشتباه و احمقانه است.»
الی کریگر، متخصص تغذیه، در ستون واشنگتن پست خود بیشتر به موضوع روغن نارگیل می پردازد. او و دکتر ایرز چندین افسانه در مورد روغن نارگیل را رد می کنند.
  • بسیاری از طرفداران روغن نارگیل ادعا می کنند که این روغن یک غذای شگفت انگیز است زیرا منبع اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​(MCTs) است. در حقیقت، اسید چرب غالب در روغن نارگیل، اسید لوریک، یک اسید چرب با زنجیره متوسط ​​نیست. روغن نارگیل کمتر از 3 درصد MCT دارد.
  • درست است که روغن نارگیل کلسترول HDL (خوب) را افزایش می دهد، اما افزایش HDL اثرات مخرب بالقوه ذرات کوچک LDL را که باعث تشکیل پلاک در شریان ها می شود، جبران نمی کند.
  • برخی ادعا می کنند که چربی های اشباع شده مانند روغن نارگیل و کره تأثیر منفی بر سلامت قلب و عروق ندارند. اما دکتر کریگر اشاره می‌کند که حتی اگر در مورد بیماری‌های قلبی، چربی‌های اشباع خنثی شوند، چربی‌های غیراشباع، به‌ویژه روغن‌های غنی از آنتی‌اکسیدان مانند روغن زیتون، در واقع محافظت‌کننده هستند، بنابراین دلیل خوبی وجود دارد که آنها را مورد استفاده قرار دهید.
کریگر روغن زیتون را برای پخت و پز روزانه از جمله تفت دادن با حرارت بالا توصیه می کند.
روغن زیتون واقعا روغنی نیست که بتوانید جایگزن مناسبی برای آن پیدا کنید. نه روغن نارگیل بلکه هیچ روغنی جایگزین مناسبی برای روغن زیتون نمی باشد.

حتما بخوانید:

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.