صفر تا صد روغن مورینگا

روغن مورینگا - مانیاد فود

روغن مورینگا از دانه های مورینگا اولیفرا، درخت کوچک بومی کوه های هیمالیا، به دست می آید. تقریباً تمام قسمت‌های درخت مورینگا، از جمله دانه‌ها، ریشه‌ها، پوست، گل‌ها و برگ‌های آن می‌تواند برای اهداف تغذیه‌ای، صنعتی یا دارویی استفاده شود. به همین دلیل، گاهی اوقات از آن به عنوان “درخت معجزه” یاد می شود. با توجه به شکل غلاف های بذر آن، درخت طبل نیز نامیده می شود.

دانه های مورینگا دارای محتوای روغن بالایی هستند و حاوی ترکیبات تغذیه ای بسیاری از جمله چربی های تک غیراشباع، پروتئین، استرول ها و توکوفرول ها هستند. روغن مورینگا از طریق انواع فرآیندهای صنعتی از جمله استخراج با حلال و پرس سرد تولید می شود.

با مانیاد فود همراه باشید تا همه آن چیزی که باید درباره این روغن شگفت انگیز بدانید را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

 

کاربردها و فواید روغن مورینگا

روغن مورینگا از زمان های قدیم به عنوان یک درمان عامیانه دارویی و به عنوان یک ماده آرایشی موضعی استفاده می‌شده است. امروزه روغن مورینگا برای طیف وسیعی از مصارف شخصی و صنعتی تولید می شود.

روغن پخت و پز: روغن مورینگا سرشار از پروتئین و اسید اولئیک است که یک چربی تک غیراشباع و سالم است. هنگامی که برای پخت و پز استفاده می شود، یک جایگزین مقرون به صرفه و مغذی برای روغن های گران تر است.
پاک کننده و مرطوب کننده موضعی: اسید اولئیک روغن مورینگا زمانی که به صورت موضعی به عنوان یک عامل پاک کننده و به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست و مو استفاده شود مفید است.
مدیریت کلسترول: روغن مورینگای خوراکی حاوی استرول هایی است که منبع معتبری برای کاهش LDL یا کلسترول “بد” نشان داده شده است.
آنتی اکسیدان: بتا سیتوسترول، یک فیتواسترول موجود در روغن مورینگا، ممکن است دارای فواید آنتی اکسیدانی و ضد دیابتی باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری برای تایید این موضوع مورد نیاز است.
ضد التهاب: روغن مورینگا حاوی چندین ترکیب فعال زیستی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، چه زمانی که بلعیده شود و چه به صورت موضعی استفاده شود. این ممکن است روغن مورینگا را برای جوش ها و آکنه مفید کند. این ترکیبات شامل توکوفرول ها، کاتچین ها، کورستین، اسید فرولیک و زاتین است.

 

محصولات روغن مورینگا

روغن مورینگا را می توان به صورت زیر یافت:

  • روغن پخت و پز برای استفاده در سرخ کردن و پخت
  • روغن ضروری برای استفاده موضعی روی پوست و مو
  • یکی از اجزای محصولات مراقبت از پوست و مو، مانند صابون، پاک کننده مایع، تونر آبرسان، روغن ماساژ، شامپو و نرم کننده مو

خواص روغن بادام و نحوه استفاده از روغن بادام برای پوست

نکاتی در مورد انتخاب روغن مورینگا

  • برای پخت و پز روغن استخراج شده با پرس سرد را انتخاب کنید: برخی از اشکال روغن مورینگا در دسته های بزرگ از طریق استخراج با حلال تولید می شوند تا به عنوان سوخت یا روان کننده ماشین آلات استفاده شوند. اگر قصد دارید از روغن مورینگا برای پخت و پز یا به صورت موضعی روی پوست استفاده کنید، به دنبال روغنی باشید که با فشار پرس سرد، ارگانیک و برای این اهداف برچسب گذاری شده باشد.
  • نحوه تولید آن را بررسی کنید: همچنین به دنبال سازنده ای باشید که در مورد منبع و تولید محصول خود شفاف باشد.
  • به رنگ و شفافیت روغن نگاه کنید: به دنبال روغنی باشید که رنگ آن زرد کمرنگ با رایحه کمی مانند بادام زمینی باشد.

 

 

روغن مورینگا برای مو و پوست

برای مو

مواد تشکیل دهنده

2 فنجان روغن برای رقیق کردن مانند روغن باام که خاصیت مرطوب کنندگی دارد
5 تا 10 قطره روغن مورینگا
5 تا 10 قطره از یک اسانس خوش بو مانند روغن اسطوخودوس یا روغن درخت چای

روش استفاده

روغن ها را در یک کاسه یا بطری شیشه ای با هم مخلوط کنید.
روی موها بمالید و روی ریشه ها ماساژ دهید.
موها را بپوشانید و بگذارید یک شب بماند.
موها را طبق معمول شامپو بزنید و حالت دهید.
همچنین می توانید این مخلوط را قبل از استفاده چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید. برخی از مردم بوی تند که حرارت دادن به روغن ها می دهد را دوست دارند.

برای پوست

روش استفاده

از همان ترکیبات درمان مو استفاده کنید. سعی کنید با روغن های حامل و اسانس های مختلف آزمایش کنید تا رایحه را تغییر دهید.
به آرامی روی پوست صورت یا بدن خود ماساژ دهید.

روغن مورینگا ماندگاری نسبتاً طولانی تا حدود 1 سال دارد. با این حال، شما باید هر مخلوط روغن را در شیشه در دمای اتاق، در یک فضای تاریک نگهداری کنید تا از فاسد شدن آن جلوگیری کنید.

 

روش سفید کردن پوست با روغن زیتون

نتیجه گیری پایانی

کل درخت مورینگا برای اهداف مختلف استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که روغن مورینگا فقط از دانه های آن به دست می آید، نه از برگ ها یا گل های آن. برخی از فواید احتمالی مورینگا ممکن است از روغن ناشی نشود، بلکه از اشکال دیگر مانند پودر برگ حاصل شود.

به عنوان مثال، برخی از شواهد منبع معتبر نشان می دهد که برگ مورینگا ممکن است برای کنترل دیابت مفید باشد. برگها همچنین ممکن است دارای خواص آنتی باکتریال باشند.

بلعیدن پوست، برگ ها و گل های درخت مورینگا می تواند انقباضات رحمی به حدی شدید ایجاد کند که باعث سقط جنین شود.

روغن مورینگا یک چربی سالم و تک غیراشباع است که سرشار از پروتئین و سایر ترکیبات است. مورینگا به عنوان یک اسانس دارای فوایدی برای مرطوب کردن و پاکسازی پوست است. همچنین می توان از آن برای آکنه و به عنوان یک مرطوب کننده مو استفاده کرد.

فروشگاه روغن های سالم و با کیفیت مانیاد فود

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.