سالاد به عنوان صبحانه؟ خوب یا بد؟

سلاد به عنوان صبحانه

سالاد به عنوان صبحانه در حال تبدیل شدن به جدیدترین شوق سلامتی این روز ها است. اگرچه خوردن سبزیجات برای صبحانه در رژیم غذایی غرب معمول نیست، اما در رژیم های غذایی سایر نقاط جهان بسیار رایج است.

سالاد به عنوان صبحانه راهی عالی برای شروع روزتان با غذاهای غنی از مواد مغذی است. همچنین ممکن است خلق و خو و بهره وری شما را تقویت کند، هضم غذا را بهبود بخشد و حتی به کاهش وزن کمک کند.

سالاد به عنوان صبحانه

فواید سالاد صبحانه برای سلامتی

سالاد صبحانه معمولاً شامل سبزیجاتی است که با مواد غذایی مختلف مانند تخم مرغ، پنیر، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها، غلات و لوبیا درست می‌شود.

وارد کردن بخشی از صبحانه معمولی به سالاد راهی آسان برای افزودن غذاهای کامل به رژیم غذایی شماست. همچنین ممکن است مجموعه ای از مزایای سلامتی را به دست آورید.

ممکن است خلق و خوی و بهره وری شما را افزایش دهد

آنچه برای صبحانه می خورید می تواند بر خلق و خو و عملکرد ذهنی شما تأثیر بگذارد.

به نظر می‌رسد صبحانه‌های سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده و کم‌چربی، مانند سالاد صبحانه متعادل، خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد و خستگی را به طور مؤثرتری نسبت به گزینه‌های کم کربوهیدرات و پرچرب مانند تخم‌مرغ و گوشت کاهش می‌دهد.

اثر تقویت خلق و خوی صبحانه‌های پر کربوهیدرات و کم‌چرب ممکن است به‌ویژه برای صبحانه‌های سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده موجود در میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل، برخلاف کربوهیدرات‌های ساده در غلات صبحانه و شیرینی‌ها صادق باشد.

غذاهای صبحانه حاوی کربوهیدرات های پیچیده ممکن است به افزایش نشانگرهای عملکرد ذهنی مانند حافظه، توجه و پردازش اطلاعات کمک کنند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که سبزی های برگ دار ممکن است به ویژه در حفظ عملکرد مغز با افزایش سن موثر باشند.

همچنین شواهدی وجود دارد که سبزی‌های برگ‌دار، فلفل‌ها و سبزیجات استفاده شده در سالاد ها مانند بروکلی یا کلم ممکن است فواید ضدافسردگی داشته باشند. بنابراین، افزودن آنها به سالاد ممکن است خلق و خوی شما را بهتر کند.

ممکن است گوارش شما را تقویت کند

سالادهای صبحانه به طور طبیعی غنی از آب و فیبر هستند که می تواند به هضم غذای شما کمک کند.

فیبر یا محلول است یا نامحلول

فیبر نامحلول به مدفوع حجم می دهد و به حرکت غذا در روده کمک می کند و احتمال یبوست را کاهش می دهد. وعده های غذایی سرشار از مایعات، مانند اکثر سالادهای صبحانه، ممکن است به مبارزه با یبوست نیز کمک کند.

از سوی دیگر، فیبر محلول، باکتری های مفید روده شما را تغذیه می کند، که به نوبه خود اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFAs)، مانند استات، بوتیرات و پروپیونات تولید می کنند.

این SCFA ها سلول های روده شما را تغذیه می کنند، التهاب را کاهش می دهند و ممکن است با برخی از اختلالات روده مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، بیماری کرون و کولیت اولسراتیو مبارزه کنند.

سعی کنید برای گوارش بهتر، در سالاد خود از روغن زیتون استفاده کنید. چرا که این روغن به شدت به هضم کمک می‌کند و حاوی چربی های غیر اشباع است. برای سالاد ها سعی کنید از روغن های زیتون مانیاد فود استفاده کنید که استخراج شده به روش پرس سرد هستند ک تمامی مواد مغذی آن حفظ شده است.

چندین غذا حاوی هر دو نوع فیبر هستند. منابع خوب عبارتند از:

فیبر محلول: جو، لوبیا، آووکادو، گلابی، سیب، انجیر، موز، سیب زمینی شیرین، فندق، دانه کتان و تخمه آفتابگردان
فیبر نامحلول: غلات کامل، سیب زمینی، لوبیا، عدس، نخود، بیشتر میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها

بسته به مواد تشکیل دهنده، سالادهای صبحانه احتمالاً سرشار از هر دو نوع فیبر هستند.

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

قابل ذکر است، سالاد به عنوان صبحانه ممکن است به کاهش وزن کمک کند. آنها نه تنها سرشار از فیبر و آب هستند، بلکه به جویدن زیاد نیز نیاز دارند. هر یک از این عوامل ممکن است گرسنگی را کاهش داده و سیری را تقویت کند و باعث شود کمتر غذا بخورید.

علاوه بر این، میوه ها و سبزیجات، مواد اولیه در بیشتر سالادهای صبحانه، دارای تراکم کالری پایینی هستند. این بدان معنی است که آنها کالری کمی برای حجمی که در معده شما می گیرند، ارائه می دهند که ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

تحقیقات پیوسته مصرف زیاد میوه و سبزیجات را با کاهش وزن یا افزایش وزن کمتر در طول زمان مرتبط می‌داند. افزودن یک منبع پروتئین به سالاد صبحانه می تواند گرسنگی را بیشتر کاهش دهد و احساس سیری را افزایش دهد.

سالادهای صبحانه زمانی که جایگزین غذاهای پرکالری و فرآوری شده صبحانه مانند کروسانت یا غلات صبحانه با قند بالا شوند، ممکن است برای کاهش وزن مفید باشند.

ممکن است سلامت کلی شما را تقویت کند و از شما در برابر بیماری محافظت کند

سالاد به عنوان صبحانه راهی آسان برای افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات است که حاوی مواد مغذی و ترکیبات گیاهی متعددی است که به سلامتی شما کمک می کند و از شما در برابر بیماری محافظت می کند.

به عنوان مثال، سبزی های برگ دار و سبزیجات رایج در سالادها ممکن است از شما در مقابل زوال ذهنی، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی محافظت کنند.

با این حال، با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، تنها 1 نفر از هر 10 بزرگسال در ایالات متحده به طور مداوم میوه و سبزیجات کافی در روز می خورند.

به خاطر داشته باشید که مصرف مکرر صبحانه‌های پرچرب یا پر شکر ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد یا باعث ایجاد چربی بیشتر در ناحیه شکم شود که یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری‌های مزمن است.

بنابراین، جایگزینی صبحانه معمولی با سالاد ممکن است به حفظ سلامت قلب و جلوگیری از سایر بیماری‌های مزمن کمک کند.

 

7 روش برای کاهش کلسترول بد LDL

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.