جایگزین های روغن ذرت

جایگزین های روغن ذرت

جایگزین های روغن ذرت

جایگزین های روغن ذرت ؟ روغن ذرت یکی از سالم‌ترین روغن‌های موجود است، اما این بدین معنی نیست اگر روغن ذرت نداشتید و در دستور پختتان استفاده از روغن ذرت ذکر شده بود،از خانه خارج شوید و روغن ذرت تهیه کنید. روغن های دیگر به خوبی روغن ذرت در دستور العمل ها، سالادها و آماده سازی غذا – حتی برای نان ذرت – کار می کنند. چندین جایگزین دارای همان مقدار کالری و ارزش غذایی روغن ذرت هستند، در حالی که شما هنوز هم می توانید از موارد دیگر استفاده کنید که فقط کمی متفاوت هستند.

چند سالی است که مردم روغن‌های گیاهی را جایگزین روغن‌های حیوانی و روغن جامد کردند. مزیت روغن‌های گیاهی در مقایسه با روغن جامد یا حیوانی برای بیشتر افراد آشکار است. همانطور که می‌دانید روغن گیاهی، اسید چرب اشباع‌نشده دارد و مصرف آن خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کمتر می‌کند.

روغن‌های گیاهی انواع مختلفی دارند. این تنوع ممکن است شما را دچار دردسر کند. شناخت هر کدام از این روغن‌ها به شما کمک می‌کند، با کاربرد آنها بیشتر آشنا شوید.

انواع چربی

روغن ذرت حاوی هر دو نوع چربی مفید است که شامل چربی های تک اشباع و چند غیراشباع به همراه مقدار کمی چربی اشباع شده است. محتوای چربی اشباع شده در یک قاشق غذاخوری روغن ذرت 1.76 گرم است در مقایسه با 3.7 گرم چربی تک اشباع و 7.4 گرم چربی غیراشباع چندگانه. چربی‌های تک‌اشباع و چند غیراشباع در دمای اتاق مایع هستند و فوایدی برای سلامتی دارند که شامل کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر بیماری‌های قلبی می‌شود.

نمونه های جایگزینی

روغن هایی که از سبزیجات نیز به دست می آیند به عنوان جایگزینی برای روغن ذرت در پخت، دستور العمل ها و سالادها عمل می کنند. انتخاب ها شامل روغن بادام زمینی، روغن کانولا، روغن گلرنگ یا سایر روغن های گیاهی و بدون طعم است. روغن زیتون طعم مشخصی دارد که ممکن است برای پخت و یا سایر دستور العمل ها خوب عمل نکند. اگر معمولاً با روغن ذرت تفت می‌دهید، می‌توانید روغن زیتون، اسپری نچسب آشپزی یا سایر روغن‌های گیاهی بی‌طعم را جایگزین کنید. از همان مقدار روغن برای جایگزینی با روغن ذرت استفاده کنید. شما نیازی به تنظیم هیچ اندازه گیری ندارید.


جدول حقایق غذایی ، مزایا و معایب روغن کنجد

بهترین روغن خوراکی برای فشار خون بالا


ارزش های تغذیه ای

یک قاشق غذاخوری روغن ذرت 120 کالری، در مجموع 13.6 گرم چربی، 1.94 میلی گرم ویتامین E و چیزهای دیگر ندارد. کلسترول ندارد. همان کالری و ارزش غذایی با روغن های کلزا، گلرنگ، زیتون و بادام زمینی وجود دارد.

اما باید بدانید که هر روغن خواص و مضرات مخصوص به خود را دارد. خبر بد اینکه همه‌ی روغن‌ها 100 درصد از چربی تشکیل شده‌اند و از این رو، اصطلاح روغن آشپزی سالم بسیار اشتباه است و مانند شکر و نمک، روغن نیز باید کم مصرف شود. اما خبر خوب این است که برخی از روغن‌های آشپزی می‌توانند خواص جالبی برای سلامتی داشته باشند، به هر حال مثل انسان‌ها، همه‌ی چربی‌ها هم بد نیستند! یکی از روغن‌های بسیار خوب برای پخت و پز، روغن کانولا است.

آیا می توانید روغن ذرت را جایگزین روغن کانولا کنید و بالعکس؟

آره. می توانید روغن کانولا و روغن ذرت را به جای هم استفاده کنید.

روغن کانولا و روغن ذرت دارای ارزش غذایی مشابه، نقطه دود کمی متفاوت و طعم کمی متفاوت هستند. بنابراین، اگر در برخی از غذاهایتان طعم کره ای کمی وجود ندارد، در صورت لزوم می توان از این روغن ها به جای یکدیگر استفاده کرد.

فواید روغن کانولا

هنگام ارزیابی پروفایل اسیدهای چرب روغن کانولا و ذرت، با توجه به اینکه عمدتاً از چربی تک غیراشباع تشکیل شده است، اولی به عنوان برنده واضح ظاهر می شود.

به گفته انجمن قلب آمریکا، چربی های تک غیراشباع ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی و سکته کمک کنند. همچنین نشان داده شده است که این مواد مغذی کلسترول LDL (بد) را کاهش می دهند، ماده ای که می تواند باعث انسداد یا گرفتگی عروق شود. آنها همچنین به رشد و حفظ سلول های بدن کمک می کنند.

روغن کانولا همچنین دارای مقدار بیشتری اسیدهای چرب امگا 3 در مقایسه با روغن ذرت است. MedlinePlus اشاره می کند که اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است التهاب را کاهش داده و سلامت قلب را با کاهش فشار خون و تجمع پلاک در شریان ها کاهش دهد.

طبق گفته کلینیک مایو، اسیدهای چرب امگا 3 چربی های غیراشباع هستند که وقتی در رژیم غذایی جایگزین چربی های اشباع شوند، ممکن است سطح کلسترول را کاهش دهند. علاوه بر استفاده از روغن کانولا، افزودن ماهی های چرب به رژیم غذایی شما یک انتخاب عالی است.

مانند چربی های تک غیراشباع، اسیدهای چرب امگا 3 با التهاب در بدن مبارزه می کنند. این ممکن است خطر آسیب به رگ های خونی را کاهش دهد و از بیماری قلبی و سکته محافظت کند.

علاوه بر استفاده از روغن کانولا، خوردن یک تا دو وعده ماهی در هفته برای دریافت مقادیر کافی اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم غذایی توصیه می شود.


آیا سرخ کردن با روغن زیتون باعث ایجاد چربی ترانس می شود؟


چه چیزی نباید استفاده شود

از آنجایی که روغن ذرت یک چربی مفید است، جایگزین کردن آن با یک چربی بالقوه مضر سالم ترین حرکت نیست. این به معنای دوری از دوزهای سنگین چربی اشباع شده و چربی ترانس است. چربی های اشباع و ترانس می توانند از منابع غذایی حیوانی به دست بیایند، اگرچه چربی ترانس معمولاً محصول چربی غیراشباع فرآوری شده است. چربی هایی که در دمای اتاق جامد هستند مقصر هستند. آنها شامل کره، چوب مارگارین، شورتنینگ، گوشت خوک و چربی گوشت گاو هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.