روش سفید کردن پوست با روغن زیتون

روش سفید کردن پوست با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین و پر استفاده ترین روغن ها در میان تمامی روغن هایی است که ما می‌شناسیم. مصرف این روغن را در پخت و پز و سالاد می‌توانید به وفور ببینید همچنین سفید کردن پوست با روغن زیتون، مقاصد آرایشی و استفاده برای رطوبت بخشیدن به مو ها از دلایل استفاده این روغن است. این روغن هنگامی بهترین کاربرد خود را ارائه می‌دهد که از طریق پرس سرد استخراج شده باشد تا مواد مغذی خود را از دست نداده باشد.

اما بحث ما در این مقاله از مانیاد فود صرفا درباره سفید شدن پوست با روغن زیتون است. و سوال اساسی این است که آیا روغن زیتون به سفیدی پوست کمک می‌کند؟ و روش های استفاه از روغن زیتون برای سفیدی پوست کدام اند؟ با ما در مانیاد همراه باشید تا این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم.

 

مزایا استفاده از روغن زیتون برای پوست

استفاده از روغن زیتون مزایای زیادی را برای شما به همراه دارد که ما در این مقاله استفاده از این روغن به صورت موضعی را بررسی خواهیم کرد. مزایا استفاده موضعی از روغن زیتون :

  • روغن زیتون باعث می‌شود پروتئین های ضد آفتاب در پوست افزایش یابند
  • روغن زیتون باعث می‌شود اشعه ماورای بنفش تا حدود 20 درصد آسیب کمتری به پوست شما بزند
  • روغن زیتون درارای مقادیر قابل توجهی از اسکوالن است که باعث می‌شود از پوست شما در مقابل عوامل آسیب رسان محافظت بشود.
  • روغن زیتون به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان، استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد.

پوست ما چطور سفید می‌شود؟

با کاهش ملانین در پوست رفته رفته پوست ما سفید تر می‌شود. ملانین از ملانوسیت ها تولید می‌شود و با کاهش آن پوست روشن تر خواهد شد. لوازم آرایش و بهداشتی که به عنوان روشن کننده پوست استفاده می‌شوند معمولا دارای ترکیباتی هستند که باعث کاهش ملانین می‌شوند.

راه دیگر برای سفید شدن پوست لایه برداری کردن از پوست است که این روند با کاهش سن کاهش خواهد یافت. برخی از لوازم آرایش بهداشتی این کار را تسهیل کرده و از این طریق با از بین رفتن سلول های قدیمی و جایگزین شدن با سلول های جدید، پوست روشن تر خواهد شد سفید تر خواهد شد.

بستن منافذ باز پوست با روغن کانولا | روغن کانولا برای پوست

آیا روغن زیتون برای سفید شدن پوست موثر است؟

اما سوال اساسی این است که روغن زیتون به کدام یک از این روش ها برای سفید شدن پوست مرتبط می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم روغن زیتون تا حدودی به هر کدام از روش ها پر و بال می‌دهد اما باید دقت داشته باشید که روغن زیتون با تقویت پروتئین های ضد آفتاب و کم کردن آسیب اشعه ماورای بنفش باعث روشن شدن پوست می‌شود. اما به طور کلی روغن زیتون برای این فرایند بسیار قدرتمند نیست. به همین دلیل بهترین راه رقیق شدن این روغن با سایر روغن ها است.

جدول کامل کالری روغن ها

روش های استفاده از روغن زیتون برای پوست

استفاده از روغن زیتون برای مرطوب کننده پوست و مو

برای استفاده از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده، دو راه عالی را پیش روی شما می‌گذاریم. اگر می‌خواهید از روغن زیتون برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید، کافیست این روغن را با روغن نارگیل مخلوط کنید. و اگر می‌خواهید برای مو سر استفاده کنید کافیست این روغن را با روغن آرگان یا روغن بادام تلخ مخلوط کنید.

استفاده از روغن زیتون به عنوان پاک کننده

اگر می‌خواهید از روغن زیتون به عنوان پاک کننده لوازم آرایش استفاده کنید کافیست مقداری از آن را بر روی پنبه یا دستمال مورد نظر بریزید و به آرامی بر روی پوست خود بکشید.

استفاده از روغن زیتون به عنوان لایه بردار پوست

اگر می‌خواهید از این روغن برای لایه بارداری استفاده کنید تنها کافی است مقداری روغن زیتون مانیاد فود که به روش پرس سرد استخراج شده است را با مقداری آبلیمو که خود خاصیت سفید کنندگی طبیعی دارد مخلوط کنید. این ماده را برای 30 دقیقه به پوست خود بزنید سپس با آب گرم بشویید. این ترکیب به شدت باعث کاهش لکه ها و تیرگی های پوست می‌شود.

روغن زیتون با آبلیمو برای سفیدی پوست و رفع تیرگی و لکه ها

 

عوارض استفاده از روغن زیتون

استفاده در روغن زیتون به طور کلی دارای عوارض نمی‌باشد اما لازم است بدانید استفاده از این روغن به صورت بلند مدت و منظم مانند برخی دیگر از روغن ها ممکن است باعث تحریک پوست و واکنش های آلرژیک روی پوست بشود. اگر می‌خواهید از این روغن استفاده کنید می‌توانید این روغن را با سایر روغن ها رقیق کرده و سپس استفاده کنید.

 

برای استفاده از روغن زیتون حتما سعی کنید اگر برای پوست و موی خود می‌خواهید از آن استفاده کنید روغن زیتونی تهیه کنید که به روش پرس سرد استخراج شده است. مانیاد فود تمامی روغن های خود را به روش پرس سرد استخراج می‌کند.

فروشگاه روغن های با کیفیت مانیاد فود

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.