آیا روغن ذرت برای موهای شما مفید است؟

روغن های ذرت مانیاد فود

روغن ذرت به دلیل اینکه خیلی برای آشپزی و پخت و پز استفاده می‌شود، فواید بیشمار آن برای تقویت مو های شما نادیده گرفته شده است. محبوبیت روغن‌های دیگر مانند زیتون، نارگیل و آرگان برای مو توجه به ذرت از بین رفته است. اما یکی از این روغن ها که اغلب از نظر کمک به زیبایی مو ها نادیده گرفته می شود، روغن ذرت است. روغن ذرت از جوانه (قسمت جوانه زن کوچک دانه) ذرت استخراج می شود. روغن ذرت را می توان به روش های مختلفی استخراج کرد، اما پرس سرد به حفظ فیتوکمیکال های تقویت کننده سلامت روغن کمک می کند. این نیز گران ترین روش است، اما این روغن طبیعی، ارگانیک و بسیار مفید است. روغن های ذرت مانیاد فود کاملا به روش پرس سرد استخراج شده اند و مواد مغذی آن ها حفظ شده است.

برای بررسی دقیق و بهتر فواید روغن ذرت، در این مقاله با مانیاد فود همراه باشید تا به صورت کامل فواید این روغن را برای مو های سر را بررسی کنیم.

فواید روغن ذرت

این روغن خوراکی که معمولاً در آشپزی استفاده می شود، دارای اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه و چربی اشباع کمی است. ویژگی ویتامین E آن را به یک آنتی اکسیدان قوی تبدیل می کند. بسیاری از کارشناسان این روغن را به دلیل توانایی های طبیعی ضد کلسترول آن دوست دارند. در واقع روغن ذرت کلسترول LDL خون را کاهش می دهد. روغن ذرت دارای اسید لینولئیک است که به عنوان یک محرک سیستم ایمنی و حفظ عملکرد مناسب قلب، کلیه ها، کبد، دستگاه گوارش و تولید مثل بسیار عالی است. درست مانند روغن زیتون، فشار خون را پس از مصرف در بیماران مبتلا به فشار خون کاهش می دهد.

چرا روغن ذرت برای مو عالی است؟

روغن ذرت نه تنها برای بدن ما عالی است، بلکه در مراقبت از موهای مجعد، پیچ‌دار و موج‌دار شما نیز برتری دارد. سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9، حاوی ویتامین E و K و سرشار از فیتواسترول است. این همه به چه چیزی اضافه می کند؟

روغن ذرت مرطوب کننده فوق العاده

روغن ذرت با جلوگیری از خشکی موها، به ویژه در نوک مو، به حفظ رطوبت مو کمک می کند. روغن ذرت به معنای واقعی یک نرم کننده طبیعی است که با آبرسانی و تغذیه خوب فولیکول های مو، پوست سر و مو را مرطوب می کند. روغن ذرت همچنین برای براق کردن تارهای بسیار خشک عالی است.

بهبود جریان خون به فولیکول های مو

حضور زیاد ویتامین E نه تنها رادیکال های آزاد را از محیط زیست مسدود می کند، بلکه به بهبود گردش خون در فولیکول های مو و تغذیه رشته های موی شما کمک می کند. ویتامین E به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می کند و ویتامین K به جذب کلسیم کمک می کند و در صورت کمبود کلسیم به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

رشته های نرم تر و پوست سر سالم تری به دست آورید

استفاده از روغن ذرت به عنوان یک درمان موثر برای تعادل کامل امگا 3 و امگا 6 عمل می‌کند که التهاب را کنترل می کند و از خشکی پوست سر شما جلوگیری می کند. شما نه تنها پوست سر سالم تری خواهید داشت، بلکه موهای نرم تری نیز به دست می آورید.

روغن ذرت مناسب برای ترکیب با سایر روغن ها

روغن ذرت برای ترکیب با روغن‌های ضروری مانند رزماری یا روغن درخت چای در درمان‌های روغن داغ یا حتی ماساژ با روغن بسیار مناسب است.

روغن ذرت برای قبل از خواب

تهویه یک شبه روغن ذرت یک راه عالی برای دریافت تارهای نرم تر و مرطوب تر است. همچنین برای از بین بردن هر گونه گره خوردن سرسخت مو ها عالی است. روی موها و پوست سر بمالید (به مقدار کم) و با یک کلاه پلاستیکی و سپس روسری بپوشانید. صبح ها طبق معمول شامپو بزنید و حالت دهید.

به شامپو اضافه کنید

به سادگی 1 تا 2 قاشق غذاخوری را به یک جلسه شامپوی حمام خود اضافه کنید و مطمئن شوید که طول رشته های خود را صاف کنید. بگذارید حدود 5 دقیقه در موها بماند. سپس مو های خود را بشورید. روغن ذرت را به بطری شامپو اضافه نکنید.

ماساژ روغن داغ

روغن ذرت را گرم کنید و قبل از رفتن به رختخواب با حرکات دایره ای روی پوست سر ماساژ دهید. با کلاه دوش و روسری بپوشانید و بگذارید یک شب قبل از شستشو صبح بماند. برای گردش بیشتر پوست سر عالی است و به التهاب های خفیف کمک می کند.

 

فواید روغن ذرت چیست؟

 

روغن ذرت مناسب را می‌توانید از فروشگاه مانیاد فود تهیه فرمایید و استفاده کنید. روغن زیتون مانیاد فود به وسیله پرس سرد استخراج شده است و کاملا مواد مغذی خود را حفظ کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.